fredag 29 juni 2007

Inte mogen ??

Och efter den midsommaren, efter att ha släpat med mig till sin hembygd, presenterat mig för föräldrar, syskon och gudvetvad.
Tvingat mig att bo i ett omodernt torp hela helgen.

Fyra dagar senare levererar han klyschornas klyscha "jag är nog inte mogen för en relation".

INTE MOGEN ?

För helvete karldjävel, du ska snart fylla 50 år !!!! Inte mogen ??

Ja ok ok jag vet, jag vet så väl, alla dess ryggsäckar vi bär med oss i livet, allt som triggar igång oss, allt vi inte klarar av längre för att de väcker minnen vi inte vill ha.

Sorgligt är det och ledsen är jag.

Mest förundrad över hur fort det gick utför liksom.

Hur kunde kärleken bara självdö på så kort tid.

Ägnar mig åt självplågeri och läser gamla ljuvliga sms, tittar på bilder från Paris, blundar minns allt det sockersöta.

Och förstår som vanligt ingenting.

Nu ska jag dricka vin och gråta en stund, som tur är kommer bästa väninnan snart hit och pratar lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vännen.
Gråt en stund och hämta andan. Det finns något som är bättre till dig. Stor kram.

TrickyTricky sa...

Så känns det inte just nu.
Att det finns någon som är bättre.
Han var ju bäst, finast.
Igår försökte jag verkligen vara arg för att kunna hantera det men idag är jag bara ledsen.
Fruktansvärt dj-a ledsen och det är så obegripligt när det plötsligt bara tar slut. Det är ju han som drivit hela tiden, varit den som först använt ord som älska och kärlek. När jag lagom släppt alla försvar och vågar jag med då PANG så "är han inte mogen".
Det är så grymt.