måndag 7 maj 2007

Paris Paris Paris

Ja det blir lite Paris i alla fall.

Bara några dagar, billigt med Ryan från Skavsta, helt ok, den vändan har jag åkt förut.

Ett inte så billigt hotell eftersom jag absolut vill bo på västra stranden och där är det dyrare men det är det värt tycker jag.

Äntligen en resa bokad i år.

Förra året vid den här tiden hade jag redan hunnit med en tripp till London och Paris var precis på gång, sen blev det Grekland, Berlin och Thailand så det var ett resrikt år.

Eller fullt av flykt.

På sätt och vis var det ju så också, jag var tvungen att planera resor för att liksom stå ut på hemmaplan.

Nu är livet inte så längre och drivet att resa inte lika starkt.

Det händer ju så mycket spännande här hemma så jag hinner knappt med att smälta alla intryck, finns inte så mycket utrymme kvar att resa för då.

Minns att jag skrev till en vän om Berlinresan att jag inte var säker på om jag reste till eller från någonting.

Men Paris, på våren med en alldeles ljuvlig förälskelse i kroppen.

Jag har varit i Paris många gånger men faktiskt aldrig med någon jag varit förälskad i.

Just nu känner jag mig som en mycket lycklig människa !!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt det låter...
Något att se fram emot mitt i vårruset.
Fotbollsträningar, korvstroganoff och nattligt grälande grannar.
Blääää det står mig upp i halsen, men Paris....
Låter som en bra idé!

Nike sa...

Bara njut du! Ta med dig väldigt många goda, sköna minnen hem och ha så kul!

TrickyTricky sa...

Jezz; jag ska också klara av några fotbollsträningar först...har inga nattliga grannar dock, inga som hörs i alla fall.
Nike; det dröjer två veckor innan jag åker....jag är NYFIKEN !!
Och minnen, ja det känns så härligt att just skapa minnen ihop, åhh livet är så kort känns det nu.