torsdag 10 maj 2007

Hyreslägenhet någon ?

Snabbt gick det och dyrt blev det.

Ja, alla reparationer förstås.

Hämtade just gräsklipparen 680:-

Men absolut rekord på alla sätt slog ju tvätt- och torktumlereparatören, han kom samma dag som jag ringde och fakturan kom dagen efter !!! Herregud, är jag den enda kunden han haft på sistone eller ?

1735:-

Alltså jag förstår ju att han inte har några kunder, vem har råd ??

Så cyklarna kände jag fick vänta lite, det är inte helt akut eftersom vi har reservcyklar (dvs den stackars sonen får cykla på en cykel mer avsedd för en 8-åring men det går ju)

1735:- + 680:- = 2415:-

Beloppet påminner på nåt obehagligt sätt om en Parisresa jag just bokat.....

Vilken tur att jag redan betalat den med kreditkortet och att det inte är ombokningsbart !!

Så då MÅSTE jag ju åka fast jag inte alls har råd.

Hmm så det kan bli ibland då.

3 kommentarer:

Coola Morsan sa...

Kul att du åker till Paris! Såg just Musikbyrån om delar av musikscenen i Paris. Nu kanske det är mer romantiska scenarier du tänker dig men stället pulp verkar väldigt kul.

När åker du?

Nike sa...

Du behöver komma bort från vardagen och alla räkningar, det är helt klart. Förstår känslan.

Nya knivar till min gräsklippare och ett besök av en oljig kille kostade också 900 kr! Bilrepan 2800, cykelreparationen 460 och så champagnen som gick på 385.

TrickyTricky sa...

Åker i slutet av nästa vecka...ska bli härligt fast jag är ju lite jobbig som alltid ska ha sån kontroll på allt. Det kontrollbehovet ökar ju katastrofalt nu när jag är den som liksom "ska kunna" stan. Givetvis är det bara jag som känner så, resesällskapet förväntar sig inte alls att jag ska ha koll på allt.