söndag 6 maj 2007

Samma utsikt hela tiden....

Men är det nåt seriöst fel på mig eller dom ??

Hur kan man vilja ha samma utsikt hela tiden, titta på samma trädgård, samma lilla gångväg, samma skittråkiga tegelvägg (grannens garage).

Klippa samma gamla buskar år ut och år in, för att inte tala om samma gräsmatta som ska klippas VARJE VECKA !!!

Jag är så uttråkad på detta så i helgen fick jag ett fullständigt vansinnesutbrott på alltihop (visserligen efter att jag brottats med grannens förbannade taggbuskar som nästan helt tagit över min garageuppfart) men ändå, jag avskyr allt det här, jag avskyr det tråkiga sömniga 70-talsområdet jag bor i, det finns inget vackert att titta på här.

Tänker på allt mysigt, trevligt jag skulle kunna titta på istället om jag inte var tvungen att ägna all min lediga tid åt häckar, gräsmattor, garagetak, trasiga gräsklippare, trasiga plattor, trasiga....you name it säger jag bara, nu centrifugerar inte tvättmaskinen heller.....åhh suck.

Tänker på vackra utsikter utan skymmande tegelväggar och torra löv som borde krattats bort för länge sen.

Tänker på.....kanske Paris.....eller förresten det räcker bra med en tur längs Stockholms vatten....ja det räcker långt.

Inga kommentarer: