torsdag 23 juli 2009

Facebook

Så uttjatat men still fascinerande.

Det tog ett tag för mig att hitta det roliga med fb, det krävs ett minsta antal vänner annars händer ju inget och kanske får det inte vara för många heller för då hinner man inte med.

Men just nu inser jag att jag har för många kollegor där och att jag nu inte kommer att kunna uppdatera min sida eftersom jag fånigt nog tänker låtsas att jag är utomlands i två veckor när jag i själva verket bara ska vara borta i en vecka.

Och varför detta ljugande då ?

Jo för att vi har sk synkade telefoner, alla mail skickas vidare och jag kan läsa dem, eller kan, jag förväntas läsa dem vilket är dj-igt irriterande helt enkelt. Jag vill vara ledig.


Självklart har jag ett frånvaromeddelande men det är ju alla interna mail jag retar mig på, alla vet att vi läser och agerar utifrån det, man skickar alltså frågor mm som man förväntar sig att få svar på även om personen ifråga har semester.

Vi är olika men jag kan inte ägna 5-10 min åt ett jobbärende och sen lugnt och fint återgå till min sköna semester, nej jag varvar upp hjärnan och sen jobbar den med en massa ärenden igen trots att jag har sagt åt den att låta bli. Så funkar jag och dessutom går det energi åt att reta upp mig på respektlösa kollegor.

Jag som vågar säga ifrån gjorde just det till en av dem vilket medförde ett surt svar som jag kommer få leva med framöver, nu ska jag ju sluta så skitsamma men det känns inget bra.

Jag hävdar om och om igen att "vi jobbar inte på brandkåren " .

Jag har inte betalt för att vara jour hela semestern, jag är inte en av de högsta cheferna med lön och ansvar därefter.

Så låt mig för fan ha semester i fred !!

Utomlands var det ja.

Inga kommentarer: