onsdag 10 juni 2009

Fruktansvärd turbo just nu

Det är för mycket nu.

Rekryteringsfirman ringer och talar om att företaget i fråga är superintresserade och vill träffa mig torsdag eller fredag.
Pressar in det på torsdag utan att egentligen veta hur jag ska få ihop det med jobbmöten och så.

I söndagskväll var jag som sagt på konsert med den stora kärleken i mitt liv, just nu ska jag tillägga.

För i måndagskväll var den här mannen på besök hos mig. Lugn, han är numera en god vän och inget mer, han sov i min gäststuga, åt middag med mig och barnen som han träffat förut och allt var jättefint och trevligt bara. Och en viktig påminnelse om att livet går vidare, att vi möts på nytt och igen och att inget varar för evigt.

I tisdagskväll roade jag mig lite med någon som är ung nog att vara min son.

Ikväll hörde den här mannen av sig. Ja det gör han rätt ofta faktiskt men just nu passade det så bra för jag var låg och ledsen eftersom jag inte kan låta bli att tjuvkika på den stora kärlekens sons facebooksida och det är fullständigt idiotiskt bara.

Men som sagt han hörde av sig ikväll och kommer till Sverige i helgen, är öppen för förslag och just nu passar det så perfekt, jag behöver verkligen prata med honom om jobb, karriär och val.
Han är perfekt i det avseendet, han vet allt om min bransch och är otroligt intelligent och smart, ja ja ja, jag gillar honom väldigt mycket.

Ja och så mitt i alltihop har jag plötsligt fått en slags hemlängtan, hem till hemstaden alltså.

Lite mycket nu.

1 kommentar:

Christina sa...

Vännen. Blir hos syster på midsommar. På väg hem nu. Aptrött. Vi hörs. Puss :)