söndag 28 december 2008

Vi åker i morgon

Ja till Paris alltså.

För att fira nyår, jag och sonen.

Jag packar långkalsonger och promenadvänliga skor och tänker att så enkelt det är att resa bort med sonen, jämfört med förra gången, då när jag reste med kärleken och hade med mig fyra par skor och gud vet allt.

Nu behöver jag bara ett snyggt ombyte ifall jag skulle stöta ihop med den här mannen jag skrev om, han som skulle till Paris samtidigt som jag.

Vi ska bo på samma hotell.

Ja det är helt sant men tyvärr så går våra resor lite omlott, han kommer till hotellet samma dag som vi checkar ut för han ska göra lite annat innan.

Ja ja det kanske var lika bra men vi hinner nog ta en kaffe i baren eftersom vårt flyg går hem på kvällen.

Och jag packar helt optimistiskt några böcker och ser framför mig hur vi sitter på caféer, jag och sonen.

Ja det kanske vi gör men för det första är det nästan minusgrader i Paris och i min son är kokpunkten aldrig långt bort så hur jag tänkte där det vet jag då inte men lite får man väl hoppas.

Ska bli så roligt att resa med honom för han är en sann entusiast och gläds åt det mesta.

Jag vet att han kommer stå högst upp i Eiffeltornet och stråla med hela ansiktet och faktiskt vara alldeles lycklig.

2 kommentarer:

cruella sa...

Vad härligt det låter att resa till Paris över nyår, strunt samma att det är minusgrader! Jag planerar att åka i början av mars, inte mycket varmare då:-) Ha det så himla härligt och gott nytt år!

Ankan sa...

Härligt och bubblande inlägg (precis som förra). Ser fram emot din hemkomst och reseberättelse. Håller tummarna för att ni har det alldeles, alldeles underbart!!!