fredag 26 december 2008

Så relaxad

Ikväll har jag badat så länge att jag fick lov att fylla på varmvatten två gånger.

Jag kan inte minnas när det hände sist, jag brukar oftast hoppa upp ur vattnet innan det svalnat eftersom det nästan alltid är något som väntar på att bli gjort.

Nu hann jag läsa både Sköna Hem och Tara.

Helt ljuvligt faktiskt.

Det tog exakt en vecka och sen gick jag ner i tempo, det trodde jag inte skulle hända men jag är oerhört tacksam för det, jag behövde det.

Och jag låg där i badet och tänkte på allt jag har att vara tacksam för, allt jag kan glädjas åt och kände en stor frid.

Jag är halvvägs till himlen men är både frisk och stark, igår kväll var det en kille som absolut skulle känna på min skrattgrop i kinden när jag hängde i baren på den lokala krogen, jag har ett badkar som bubblar, det händer att någon säger att han älskar mig.
Jag har råd att ta med mig sonen till Paris över nyår och jag har en egen bil.
Jag har ljus som doftar jul av nejlika och ingefära, jag har en vacker julgran, mina barn fick julklappar och en pappa som kom till jul.

Vad kan jag rimligtvis mer begära ?

1 kommentar:

resan mot ljuset sa...

Ah, härligt! En själ som funnit ro! Åtminstone just nu och det är det som räknas.