söndag 14 december 2008

Roat mig i helgen

Som jag just skrev i en kommentar hos Maja, det var en klar överdrift.

För att riktigt plåga mig själv så har jag spelat upp scenen där jag med tårar i ögonen säger till hockeymannen att "jag har träffat någon annan, du fick så många chanser men det var ju bara jag som gav, till slut slocknade jag..."

Sen gråter jag och sörjer och undrar vad fan jag håller på mig egentligen ?

Jag har inte träffat någon annan, jag liksom bara leker lekar med mig själv, eller spelar spel eller vad det nu ska kallas detta idiotiska självplågeri.

Eller så är jag bara en dj-a dramaqueen som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet på ett tag.

Men jag vill ju bara ha honom här intill mig, tyst och stilla, lågmält och nära.

Så inte har jag roat mig värst mycket i helgen inte och nu är den snart slut och när jag summerar så räcker det bara till 3-4 timmar så vad har jag gjort resten av tiden ?

4 kommentarer:

Mr C sa...

O-roat dig?

Peter Midas sa...

Det du är drabbad av kallas livet. Helt OK om man betänker alternativen. Stå på dig och känn efter. Du kanske måste acceptera att du är 2 nd woman för hockeymannen och att du faktiskt är dissad! Taskigt men sant! Gå vidare med DIG SJÄLV. Försök förtusan inte förverkliga dig genom andra och relationer till dessa. Innan du kan vara med dig själv kan du inte vara med någon annan. Nu skall du ta och skaffa en bra bok: Kärlekens insikt, och läsaq den odentligt. Finns som pocket á 69 pix eller nåt!

Nu drar jag till fjärran land, men kommer kanske att kunna läsa något någon dag! GOD JUL you Pretty woamn!

Nike sa...

Tricky....jag gillar dig... Du vet ju.... Jag grips alltid av det du skriver och beskriver. Du gör det så bra!

Men jag är benägen att hålla med Peter M. Jag tycker att du skall ta paus från allt vad män heter ett tag. Även om du tycker att det blir tråkigt och grått. För det blir det! Men gråheten spricker så småningom upp och du kommer kunna se alla vackra färger på ett nytt sätt, med nya ögon kanske! Men du måste nog vältra dig i grådasket ett tag först. Skriv eller ring om du vill!!
God Jul på dig. Puss och Kram från Nike

TrickyTricky sa...

MrC; ja kanske lite

Peter; nej jag tror faktiskt inte att jag är 2nd woman, däremot 2nd i massa andra avseenden

Nike; jag försöker pausa lite, vet att jag borde. Skulle vara så roligt att ses.