fredag 26 januari 2007

Gamla eller nya vänner ?

Vad är det som säger att gamla vänner nödvändigtvis är bra vänner.

Detta överskattade begrepp.

Gamla vänner som kräver att man är den man alltid har varit, som inte välkomnar ngn förändring, som egentligen inte stöttar utan mest bara kommer med pekpinnar och ifrågasätter det jag gör.

Gamla vänner som fastnat i sina egna liv och bara blir skrämda när de ser andra förändras.

Jag är helt klart en annan människa idag och jag passar inte ihop med mina vänner längre .

Jag vill inte ha gamla vänner - jag vill ha nya vänner !!

Hur gör man då ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen kommentar till just detta, ska bara säga hej och att jag just hittade din blogg. Däremot har jag kommenterat andra inlägg, och kommer att fortsätta att läsa det du skriver.

TrickyTricky sa...

Hej och välkommen !!
Kul med en ny läsare, det är alltid roligt och intressant att få kommentarer, inte minst på sånt som kanske känns lite knepigt i livet.
Så fort jag får lite tid ska jag läsa din blogg också.

Nike sa...

Hej du
Jag har några gamla vänner som både representerar någon slags trygghet samtidigt som de står för allt som är oföränderligt och "som det alltid varit" Fördummande på ett sätt, så kan jag känna mig.....som att jag spelar en roll..De antar att jag också är densamma. Det går inte att föra diskussioner eller samvaro framåt, ändå umgås vi ibland...Jag känner igen det du beskriver. Men, vänner kommer och går, bara de bästa består (gammal klyscha men ack så sann) bortsett från de där gamla plåstrena då som det inte GÅR att göra sig av med!
Men nya vänner är så fantastiskt därför att de hittar man inte varje dag! Och de är ju närmare sanningen!
Oj, trött...blev det bluddrigt nu?