lördag 27 september 2008

Seg lördag

Skulle också vilja vara en sån där bloggare som skriver nåt i stil med "här sitter jag och dricker kaffe medan resten av familjen sover, har redan varit ute med hunden och kört en tvättmaskin och klockan är bara åtta"

Jag menar det verkligen för här hemma går jag aldrig upp frivilligt före resten av familjen, jag är den segaste som finns och det värsta är att jag inte njuter av det alls.

Om jag åtminstone tyckte det var skönt att ta det lugnt och slappa men det ger mig ju bara ångest.

Ångest över att jag har ett tråkigt liv där lördagar består i att sortera strumpor och glo på en dataskärm i jakt på nåt annat slags liv, vare sig det handlar om en ny lägenhet, en segelbåt eller en ny man. Allt finns ju på skärmen att drömma sig bort till. Och plötsligt är klockan 12 och det enda jag har gemensamt med de morgonpigga effektiva bloggarna är att jag har druckit kaffe och bloggat.

Vilket liv.

Snart har halva lördagen gått och jag har druckit kaffe, tog precis in morgontidningarna, japp flera stycken som ger mig ännu mer ångest när jag inte ens hinner läsa en halv om dagen.

Inga kommentarer: