lördag 27 september 2008

Jag är en otålig idiot

Och just nu är jag så helvetes trött på mig själv.

Två idiotsms har just skickats till mannen som är den mest kärleksfulla man jag träffat på många år och som sagt saker som "du är den finaste människa jag träffat" och....nej ska inte genera er eller mig med fler citat.

Varför är jag så labil, varför kan jag inte luta mig tillbaka och bara leva på här och tänka att han finns, han finns, han tycker om mig och ibland händer det att vi kan ses.

Nej det räcker inte för mig och samtidigt vet jag att jag inte vill ha någon här hela tiden.

Vad är det för fel på mig som vill ha allt och inget samtidigt ?

Det finns kvinnor i min närhet som inte varit i närheten av en man på flera månader och kanske aldrig i hela sitt liv fått höra så vackra saker sägas till en, så varför är jag så här ?

Och sms:en som är skickade innehöll ord som "...blir galen...förnedrande...inte orka....avskyr...vill inte...tar mer än det ger...längtan...osäkerhet..."

Puuh, om jag var han skulle jag springa så fort jag kunde åt nåt annat håll.

Men han ringde istället.

Jag lyckades alltså inte skrämma bort honom, men snart så lyckas det nog.

Jag min otåliga dumma idiot.

4 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Känner så väl igen det där. Jag brukar också ställa till drama för att få höra det jag vill höra, men oftast räcker det inte - för ingen har hittills sagt det jag velat höra. Håller tummarna för dig!

Anonym sa...

våga låta släppa nu... Du har haft sååå lång tid med sååå mycket ansvar och allt som andra har orsakat dig. Lita på honom och ge dig hän... utan skyddsnät... Bestäm dig för att han inte kan skada dig även om han skulle tappa intresset. Säg till dig själv att du njuter av situationen och att det är värt det...
Kram

cruella sa...

Ja, sluta genast skicka sms som du själv tycker är idiotiska!

Vore det bättre om han var fri och du fick säga, nix i kväll kan jag inte och inte nästa helg, men kanske nästa...?

TrickyTricky sa...

eller inte; välkommen till min blogg, din är klart fascinerande.

Singel46; har du möjligtvis missat den lilla detaljen att den är mannen inte är sådär riktigt mycket singel som man skulle vilja ?

Cruella; just så är det ju, jag hatar att vara den som väntar och måste anpassa mig när tillfälle ges.