lördag 30 maj 2015

Snygg vinner över duktig

ja enligt min mamma alltså, inte alls enligt mig.
Skulle kunna lägga till att snygg vinner över bra och god med, allt enligt henne.
Alltid dessa kommentarer ekande i huvudet om alla dessa människor och hur de såg ut.
Om huruvida man var brunbränd eller inte (rent vansinne) och just det, om man var för tjock.
Föör smal kan man absolut aldrig vara, inte ens när man snart är 80 och tunn som en fågel, mer rynkig än de flesta.
Då kan man fortfarande kritisera de som har lite hull, de som äter lite för mycket och förmodligen skrattar lite mer också.
Enligt henne var jag aldrig särskilt snygg.
Idag har jag en man som kallar mig för sin diamant och säger saker som " jag bara sitter här och njuter av att du går omkring här och är så otroligt vacker..."
Och av någon anledning har jag nu lite svårt att tro på sånt....man undrar ju varför, eller typ inte alls.

Inga kommentarer: