söndag 10 maj 2015

Ibland är det lättare att skriva

Och vem försöker jag lura här.... alltså av alla mina hundratals läsare, very funny. Ni är ju inte ens tio nuförtiden.
Nåja.
Till ämnet.
Man får ju hålla stilen även när man talar för döva öron.
Allra oftast är det lättare att skriva än att säga.
Det har varit ett närvarande bekymmer hela mitt liv, detta att jag har så svårt att säga, prata om svåra saker.
Tänker mycket på hur mitt liv förmodligen varit väldigt annorlunda (=mycket bättre) om möjligheten att skriva funnits tidigare.
Pratar i telefon, tänker att jag vill säga något viktigt men får det liksom inte ur mig. Direkt efter kan jag formulera mig glasklart i skrift. Men inser att det är en dålig ide. Blir lätt lite mästrande på något sätt.
Min största utmaning är just att klara av att prata om svåra saker irl.

Inga kommentarer: