måndag 18 augusti 2008

Illamåendefasen

Eller nej så hette den ju inte, men det känns så !!!

Inledningsfasen heter det (tack Limited Edition )och det är alltså där man är illamående.

Det handlar om skillnad mellan män och kvinnor och kärlekens mystiska spel.
Ja det där spelet som JAG aldrig spelar.

Herregud var det verkligen jag som skrev det där ??

I texten om spelet hos Limited Edition står det att kvinnan lyfter på telefonluren för att kontrollera att den fungerar.

Här hemma skickas det sms mellan privat- och jobbmobilen, typ en gång i timmen....men suck.

Hur blev allt så här ??

Kan ju ha nåt litet med att göra att det efter en månads underbart fantastiskt umgänge liksom plötsligt dök upp nåt liten antydan om att mr underbara hockeyspelaren inte var riktigt så mycket singel som han och jag skulle vilja.

Illamående är ett understatement !!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men .......????? Vad ända in i H??? Är du okej? Är allt upp o ner eller står du upp? Behöver du gå ut och dricka ett glas vin? Eller fem?

Peter Midas sa...

Oj, oj! Det där låter inte så bra. Hockeyspelare som kör med tripping. Utvisning till avbytarbänken låter som en bra idé. Hade han tänkt använda dig som trampolin? Studsa iväg från ett förhållande med din hjälp. Ta den där invitationen från Christina, men håll dig till två glas.

TrickyTricky sa...

Christina ; Jag är ok, illamåendet har tillfälligt gått över efter ett antal timslånga telefonsamtal men vin sitter aldrig fel. Sist blev det dock aningen många...-;)

Peter; Nej jag blir ingens trampolin, lyssnar på Duffys "Stepping stone" och peppar mig.

Snart inträffar nog fasen när jag ledsnar, så brukar det bli när saker och ting inte går så fort som jag vill och i just det här fallet kanske det är alldeles utmärkt.

Peter Midas sa...

Varför har du så bråttom då? Vilka är dina förväntningar och stämmer dom överens med de din vän har? Man måste lyssna och känna in, men det kan du säkert. Det kräver ömsesidig ärlighet och respekt. Glöm inte att rädsla är kärlekens motsats, inte hat.

TrickyTricky sa...

Jag har bråtttom genom livet rent allmänt, inte alls att gå in i en ny relation men jag har väldigt svårt för att vänta.
I det här fallet kan det nog bli lite för mycket väntan för att det ska passa mitt otåliga jag helt enkelt.

Maja sa...

Hör av er till mig när ni ska dricka vin! Jag är proffs på hockeyspelare.. ha ha. Kanske vi helt enkelt måste skjuta den här?!
Kram och hoppas du mår så bra du kan. Maja

Peter Midas sa...

Detta har vi gemensamt! Jag misstänkte att du är som jag i det fallet. Alltid på väg, alltid något på gång, en förändring en upplevelse. Det kan vara jobbigt men också ganska kul. Man får ju träffa så mycket kul människor... Jag har ibland tänkt att jag hade för bråttom med Fröken G, men det var nog inte så i alla fall.

cruella sa...

Som DU skulle vilja kanske... för vad hindrar honom att bli singel och tillgänglig för dig OM det nu är det han VILL? Lägg ned det där så länge det inte är klara papper. Tycker jag. Och drick några glas vin med Christina i stället.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
TrickyTricky sa...

Maja; Hör av mig, promise ! Skjuta, ja mycket möjligt.

Peter; visst är det på gott och ont att ha bråttom.

Cruella; helt rätt, det bara lät lite bättre att skriva så men egentligen menar jag det inte ens.
Fast ibland finns det saker som hindrar oss, ett tag...jag vet för jag har själv varit där.