måndag 21 juli 2008

Jag måste nog flytta nu

Tur att det regnar så jag slipper gå ut i trädgården.

Jag skäms lite lite bara, än så länge alltså, kommer förmodligen skämmas mycket mer när jag ska säga hej till mina grannar över tomtgränsen.

Den där gränsen som jag i natt tydligen trodde var ett högt dj-a ljudisolerat plank.

Och nej då, det är ingen insyn, särskilt inte när mörkret lagt sig och just min altan är väldigt upplyst med hängande ljuslyktor och en hel del andra brinnande ljus.

Och nej då, det är ju flera kilometer (eller vänta oj så nära det var i dagsljus nudå, snarare flera meter) till närmsta granne så det är ju absolut inte inom hörhåll heller, nej särskilt inte när tystnaden lagt sig som en matta över det annars så tysta villaområdet.

Och nej då, här hände inget uppseendeväckande på min altan sent igår kväll, nej då, det tror ni väl ändå inte !?

Eller så tror ni just precis det.

Inga kommentarer: