söndag 31 augusti 2008

Ensam mamma söker

Sonen och jag kollar tv när det dyker upp en trailer för programmet "Ensam mamma söker".

"Du borde ju vara med där" säger han plötsligt helt oväntat.
Jag blir stum och häpen. "VA ? Men tycker du det ? " är ungefär det enda jag får ur mig.

"JA du ÄR ju ensam " och så var det inte mer med det, tydlig signal från honom att mer än så behövde vi inte prata om det. Efter en stund var jag ändå tvungen att fråga "så du tycker att det vore bra om jag hade någon då ? ".

På den frågan fick jag ett trött "JA" och en blick som sa att jag fick sluta vara jobbig nu.

Lite senare berättade jag den lilla episoden för dottern och då säger hon "alltså mamma jag kommer inte ihåg men alltså visst berättade jag för dig att jag anmälde dig till det där programmet...? "

VA VA VA ??

Jodå hon hade skickat in mig med bild och allt.

Men det är klart att en något överårig ensam tonårsmamma inte var precis vad de ville ha i programmet och jag är faktiskt väldigt tacksam för det.

En sak är säker.

Mina barn har inte hittat min blogg eftersom de tror jag måste vara med i TV för att hitta nån !!

3 kommentarer:

Ankan sa...

haha. Företagsam dotter du har!

Anonym sa...

Ha ha ha ha...

Helt underbart ju! :-D Vilka underbara barn!!!

Hm, om du som mig är singel, kan jag kanske kanske förstå att du läser lite sexbloggar...;-)

TrickyTricky sa...

Ankan; ja henne får man se upp med !

Niklas; ja man måste ju hålla sig lite uppdaterad !