fredag 22 augusti 2008

Sandhamn calling !!

Bästa väninnan meddelar att hon sammanstrålat med en av våra bekanta från Sandhamn och att han tyckte vi borde ses allihop nån kväll snart.

Ja kära vänner, ni anar liksom inte hur mycket jag har undanhållit från er när det gäller Sandhamn, det hände bara för mycket på så kort tid och efteråt var jag på nåt sätt så uppfylld av att hockeyspelaren dök upp så allt kom ju att handla om honom, men så var det nu inte riktigt.

Första kvällen bokstavligen r a m l a d e vi ner i en båt på efterfest, ja alltså vi VAR inbjudna men när vi kom upp på båten så verkade det saknas några trappsteg nånstans och vi ramlade som sagt rakt ner.

Och det är ett mysterium hur så få människor kan spilla ut såna kopiösa mängder rödvin på så liten yta och så kort tid. Det var muggar som läckte, det var muggar som välte, det var flaskor som välte, det var kjolar som aldrig mer går att tvätta och det var fan en hel dj-a båt som behövde saneras.

Och det var inte bara rödvin, det var en hel hög med hamburgerkartonger som skulle bäras ut men som helt mystiskt tappades ut i hela båten och då tror jag att skratthysterin var på topp.
Och då spillde vi säkert ut lite mer rödvin.

Kvällen/natten/morgonen snarare avslutades med att jag fick nåt ryck och liksom flydde ut genom en pytteliten öppning i båtens kapell, snubblade runt, höll på att landa på båten bredvid.

Allt detta kan möjligtvis haft något lite att göra med att vi var lite berusade men obs bara LITE !!

Dagen efter var deras båt borta och vi blev inte förvånade, vi förstod nog att den måste in på sanering omedelbart och det kan ju hända att killarna var lite rädda för att de där galna brudarna skulle ramla ner där igen och gud vet vad som hade hänt då.

Men det gjorde nu inget för nästa kväll var en ny kväll, nya outfits, nytt matställe, nya drinkar och javisstja NYA MÄN.
På restaurangen där vi åt efter att jag hade försenat middagen med minst en timme eftersom jag var tvungen att byta kläder minst fem gånger, för den här kvällen skulle ju hockeyspelaren dyka upp lite senare, där befann vi oss plötsligt liksom delandes bord med ett gäng ytterst trevliga killar i helt lagom ålder och ja ALLT faktiskt.

Han som hamnat bredvid mig tyckte att jag såg ut att frysa och erbjöd sin tröja.
Jag insåg att det inte skulle se helt bra ut om mr hockey dök upp då och jag satt intill en trevlig och mycket snygg man med hans tröja på mig (det räckte så bra att han var snygg visade det sig senare).

Ok, sen dök min hockeyspelare upp och fick sitta med vid bordet en stund, lite märkligt var det ju, alla tittade på honom och undrade "hur hittade du honom ?", det såg nämligen ut som om jag gick in i baren i fem minuter och kom tillbaka med honom.

Mina söta väninnor fick festa vidare i natten med de trevliga männen, själv försvann jag.

Dagen efter åkte vi ut en sväng med deras superfiiina och mycket dyra båt.

Och det var en av höjdpunkterna på vår lilla resa, ut till obebodda klippor med små fina sandstränder och trevligt sällskap hade vi också.

Mannen med tröjan visade sig inte vara singel och aningen lite besviken blev jag, man kan ju undra hur besviken han blev då när jag liksom mitt i middagen plötsligt kommer med en ny kille till sällskapet.

Men som sagt nu sammanstrålade väninnan med en av killarna och fick då veta att mannen med tröjan nu är SINGEL !!

Och jag blev genuint uppiggad av detta vilket kändes alldeles oerhört skönt och befriande.

Inga kommentarer: