måndag 16 april 2007

Unga pojkar och gamla tanter....eller bara livsglädje ?

Vad är det med unga killar idag ?

Funderar ofta på varför det tycks vara så intressant med kvinnor som är avsevärt äldre än de själva.

Nyligen ute på krogen med väninnor i ungefär samma ålder som jag själv så händer det hela tiden.

Dessa unga (för unga ?) söta pojkar som hänger runt oss, gör små rara framstötar, en del inte så rara heller för den delen.

Men vad är poängen ?

Vissa påstår att de unga killarna bara tror att vi är lätta att få i säng.

En löjligt grov förenkling skulle jag vilja säga men helt konsekvent i stil med det sätt man alltid förlöjligar och bortförklarar kvinnor i vår ålder oavsett vad det handlar om.

Jag inbillar mig sannerligen inte att jag är snyggare än 25-åringarna därinne men kanske finns ett korn av förklaring i det som en av de unga killarna sa; "ni är både snygga OCH glada och det är sexigt".

Livsglädje är attraktivt.

Vem vill inte vara nära den som utstrålar liv och glädje ?

2 kommentarer:

Ms.Take sa...

Den här är enkel gumman, och stavas M.I.L.F

googla det ;)
Eller - går rakt hit : http://www.urbandictionary.com/define.php?term=milf

TrickyTricky sa...

Åh men visst vet jag vad det betyder men blir alltid så full i skratt när jag hör uttrycket.
Fast ändå, det är ok, om alla inblandade gillar det dom gör så är det ju ok, så enkelt är det.
Fast personligen tänder jag omöjligt på killar som är 20 år yngre än jag alldeles oavsett hur snygga de är. På en dejtingsajt nära dig möter man ofta repliker i stil med att "ålder är bara en siffra", nej du lilla vän, såå enkelt är det ju bara inte.