lördag 7 april 2007

Några saker

Första gången jag får en utmaning, från Coola Morsan, passar perfekt en slö kväll som den här.

Tio första

Första bästa kompis: Ann-Charlotte.
Första bil: otroligt gammal Volvo 142.
Första kärlek: Uffe
Första husdjur: Ett marsvin jag glömt namnet på.
Första semester: på egen hand; tågluff som 16-åring.
Första jobb: ledde hästar på barnridningen, tjänade 50 öre på en kvart.
Första köpta skiva: Alice Cooper, men vad hette skivan ?
Första riktiga kärlek: När vet man att den är riktig ? Spontant svarar jag ändå Björn.
Första piercing: Räknas hål i öronen ?
Första konsert: Hepstars i parken, jag var sådär 10 år.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Ett glas vitt på Mosebacke
Senaste bilfärd: Hemskjutsad av väninnan efter en hård natt i storstaden
Senaste filmen du såg: på bio; Underbara älskade, blää vilken gråtfilm
Senaste ringda telefonsamtal: till sonens fotbollstränare
Senaste bubbelbadet: hemma
Senaste spelade cd: ”Joplin på svenska” med Caroline af Ugglas, grymt bra !!
Senaste kyss: För exakt tre dagar sen…..åhh ljuva minne.
Senaste gången du grät: När jag såg en bild på nätet av en god vän som just nu hämtar sin adoptivson
Senaste måltiden: Påskmiddag bara för att, inte för att det är gott.

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Alldeles för ofta.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Fastnat, nej knappast.
Fått ditt hjärta krossat: Tyvärr alldeles för ofta (se ovan).
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Vit lögn, ja.
Haft ett one night stand: Ja och inte bara ett.
Busringt till någon: Ja, på franska t o m.

Sex saker du gjort idag:

1. Varit bakfull utan att förstå varför, gungade det på båten eller ?
2. Stått ut med delar av släkten.
3. Längtat efter någon.
4. Tittat på reprisen av ”Så ska det låta”
5. Vaknat nån annanstans än hemma
6. Letat efter en dammsugare där jag vaknade

Fem favoritsaker utan rangordning;

1. Min ipod.
2. Min bärbara dator.
3. Min bil.
4. Min mobil
5. Mitt badkar

Fyra personer du kan berätta allt för:

Nej inte fyra. Finns en som vet alla min mörka hemligheter och som jag kan fortsätta fylla på hos eftersom inget kan slå det han redan vet, skulle önska att vi var närmare dock, både känslomässigt och geografiskt.

Tre val:

Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Chips, allt med salt i gillar jag, fy för sött.

Två saker att göra innan du dör:

1. Klistra in kort på barnen i fotoalbum medan jag fortfarande känner igen dem.
2. Dansa på fullmoonparty .

En sak du ångrar:

Nu vill man kunna svara; inget, önskar det var så men tyvärr ångrar jag en hel del.
Men mest är det sånt jag inte gjort och numera försöker jag faktiskt göra allt så jag inte fyller på ångralagret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra trick, det där sista!

Nike sa...

Hallå, kul! Hur "bollar" man, hur då och vad då? Måste man vänta på att bli inviterad eller bollad till? Jag älskar listor! Kan jag ta din?

TrickyTricky sa...

Nike !
Coola Morsan har redan "bollat" den här till dig annars hade jag gjort det. Jag har inte "bollat" den vidare för jag hade inte tillräckligt många att skicka till s a s.
Rent tekniskt höll jag på bli galen för hur jag än gjorde så lyckades jag inte kopiera in formatet så jag snickrade ihop det själv.