måndag 2 april 2007

Fri och obunden

Det låter ju så härligt !!!

Fri - som fågeln......blå himmel, fåglar som svävar, ett slags lyckotillstånd.

Så lätt att säga att alla får ta ansvar för sig själva och så svårt att leva efter.

På nåt sätt förutsätter det att alla inblandade är glasklara hela tiden i all kommunikation och hur ofta är vi det ?

Aldrig egentligen.

Nu men inte sen.
Idag men inte i morgon, gärna om en vecka kanske.
Ring inte varje dag.
Dränk mig inte, kväv mig inte, men hör av dig.
Hör av dig exakt så mycket att jag inte riktigt vet, håll mig levande men överge mig inte.

Detta liv eller spel.
Vem vinner och vem försvinner.....

Och plötsligt en känsla av trötthet, en längtan efter att vara älskad även när man är trött, blek och nere, inte bara när man är full av livslust och energi.

Inga kommentarer: