tisdag 4 januari 2011

Ni tror nog jag är galen

Och det kanske jag är också men i morgon så åker vi till fjällen han och jag. Han som svek på nyårsafton alltså.

Vi ska prata ut, prata igenom livet, vad vi vill och önskar. Kanske blir allt bättre kanske inte men vi ska försöka.

Han föreslog att vi ska gå till en terapeut och prata, så för er som tror att han bara är en skitstövel, så är det inte. Det är komplicerat och rörigt, har man läst här tror jag man förstår komplexiteten men förmodligen är det också så att det jag berättat får honom att framstå sämre än vad han är.

Han skrev så fint till mig om hur han måste få hjälp att göra plats för mig i sitt liv.

Hur han älskar mig och ber mig ha tålamod.

2 kommentarer:

Peter Midas sa...

Du äääär galen Tricky!!! ;-) Har inte läst dig på ett tag men.... jo, du har rätt! Kärlek och förnuft lirar inte i samma match!

TrickyTricky sa...

Jag vet Peter och just nu är jag lite trött på min egen galenskap och önskar mig lite lugn i livet.