måndag 13 september 2010

Yrkesfok eller tjänstefolk

Ja så är det ju.

Rot-avdrag kan du använda när du anlitar yrkesfolk och Rut-avdraget kan du använda när du anlitar tjänstefolk.

Jojo, så pratas det, rut är för sånt som vi borde klara själva, det andra krävs det ju minsann yrkeskunnigt fok för.

Minsann.

Så när jag anlitade snickare för att montera alla mina IKEA-garderober och kunde utnyttja rot-avdraget så var det alltså inget jag kunde klara själv.

Undrar vad Kamprad skulle säga om det ?

Eller målaren som tapetserat så fint här hemma, men det anses väl inte så svårt egentligen ?
Borde vi väl klara själva, borde väl inte subventioneras med skattemedel, ÄVEN om det genererar arbete.

För det är ju här nånstans som många enligt min mening helt sladdar fel.

Det är liksom nån slags definition av riktigt arbete och sånt som vi som sagt borde klara själva.

Jag kan ärligt talat göra det mesta själv men då får jag ju för fan ta tjänstledigt ett par månader eller jovisst betala vad det kostar.

Ja jag köper det resonemanget om vi slutar göra skillnad på ROT och RUT.

Inga kommentarer: