lördag 29 maj 2010

Mitt dubbelliv

Är givetvis ett i-landsproblem och något som de flesta bara kan drömma om eller förmodligen är helt ointresserade av.

Nu syftar jag alltså på mina två hem eller det ena är mitt hem och det andra är en övernattningslägenhet där jag bor mer och mer för att jag tycker det är så himla skönt att slippa tjafsa med tonåringar som håller mig vaken halva nätterna.

För att underlätta det dubbla boendet så försöker jag skaffa mig dubbelt av sånt man inte klarar sig utan och herregud vad mycket saker det är då.

Jag köper ibland dubbelt av vissa klädesplagg, t ex förra veckan köpte jag ett par till av mina svarta smala långbyxor, de där som går ihop med nästan alla kavajer och koftor jag har, alltså användbara precis jämt.
Så satte jag på mig dem i fredagsmorse så nu hänger alltså båda byxorna här istället.

Jamen skitsmart.

Ni fattar, det där dubbla funkar ju inte för jag glömmer bort och det kräver ändå sjukt mycket planering.

Nu har jag just upptäckt att hörlurarna till ipoden OCH cd-spelaren för ljudböcker ligger kvar därborta och jag kan nästan inte fungera på hemmaplan utan en ljudbok i öronen.

Så jag får väl helt enkelt åka och köpa ett par för det är ju ytterligare något nödvändigt att ha dubbelt av....

Den där gamla klyschan "har man inte problem så skaffar man sig" är ju väldigt sann.

Inga kommentarer: