söndag 27 januari 2008

Flyga hit och dit

Jag absolut älskar att planera resor, surfa runt, kolla billiga flyg, fundera lite, kolla kalendern.

Men nu börjar det bli helt ohanterligt, jag menar sen jag kollade Ryan Air sist så har de plötsligt en hel hög nya destinationer och de är ju inte det enda lågprisbolaget.

Möjligheterna är för många.

Lite sugen på nån slags retroresa till Rimini i sommar, bo på halvbra hotell med halvpension, vad sägs om 1000:-/natt för halvpension för oss tre ?

Vi flyger dit för 1200:-/person, känns lite småbilligt faktiskt.

Kanske över midsommar, vore väl skönt att slippa en typisk svensk midsommar, har ju ingen båt längre, inget skärgårdsställe och som sagt inga vänner, så vad fan ska vi göra på midsommar ?

Rimini låter helt kanon.

4 kommentarer:

resan mot ljuset sa...

Håller med! Det piggar alltid upp med en liten tur! Testade Porto senast- vid Atlantkusten, drog ned till Espinho. Mkt härligt - 4 grabbar hängde vid havslinjen hela dagarna. Men det var också njutningsfullt för 2 mammor. Och svenska midsommar är en risk. Bättre fly än illa fäkta. kram

Nike sa...

Vilka sidor tycker du funkar bäst när det gäller att söka och boka resor??

Ankan sa...

Åhh, att förbereda resor är ju så härligt, är det redan dags ... såklart det är! Mennn jag vet ju inte vad jag vill i år. Och hur många som vill, med mig :D

Coola Morsan sa...

till Nike: jag brukar börja på aftonbladet.se/resa och först kolla de senaste-sista-minuten-resorna och billigast just nu, bara för att ha ett hum om prisläget och resmål. Annars brukar jag kolla ryanair.com, sterlingticket.com, apollo.se, fritidsresor.se, airberlin.com

Tricky: Med barn i den åldern vet jag inte vad jag skulle välja för resmål. Speciellt om man reser själv med två barn. Jag och ungarna stack ofta iväg för att slippa midsommar och åkte till Paros, Naxos och sånt, men vi fick definitivt vara _för_ ifred, men strandlivet är friare än i italien, där man anvisas en solstol och får hålla sig där. Har jag hört.

Om jag åkte med båda barnen nu och försäsong skulle det nog bli Antalya. Verkar solsäkert, hyfsat billigt, de verkar inte ha tröttnat på turister, och maten är god. Men det är ju en smaksak.

Känns som midsommar är en bit bort..