måndag 3 november 2014

Skitsnygg !

När jag började blogga så skrev jag om att jag köpt en rosa kappa och att det förändrade mig. Det var också därifrån min beskrivning om att vara rosa utanpå kom ifrån.
Men det var inte riktigt sant, det var inte en kappa, det var en rosa linnekostym.
Saken var att när jag började blogga var jag så galet rädd att bli igenkänd så jag ändrade lite här och där. Vet att jag skrev lite fel ålder nån gång också, bara för att förvilla.
Men numera bryr jag mig inte, barnen är vuxna, jag är vuxen och det finns typ en miljon bloggare i Sverige. Inte många läser här så risken för igenkänning är helt minimal.
Nu kom jag lite ifrån ämnet märker jag.
Rubriken var ju skitsnygg.
Och det var precis så jag kände mig då, med den där rosa kostymen, den var verkligen snygg och det snygga spillde över.
Nu har jag köpt en ny rosa kavaj och idag, med den på, har jag fått höra att jag är skitsnygg två gånger.
Så jag inser att rosa kavaj is da shit för mig :-)

Först var det en fotograf på jobbet som sa flera ggr "du är skitsnygg" och "den där färgen är fantastisk på dig" men sånt säger ju fotografer, eller hur ? Det är ju deras jobb att få oss snygga.

Den andra var roligare.
För efter fotograferingen åkte jag till Arlanda och där stötte jag ihop med en gammal dejt/älskare (två år sen ca) och han var så glad att se mig och sa med eftertryck "du är skitsnygg !" .

Sen gick jag faktiskt omkring och kände mig så resten av dagen.

En rosa kavaj är allt som krävs.

Inga kommentarer: