fredag 11 februari 2011

Skidåkning

Förra helgen bara bestämde jag mig.

Jag klev in i sportaffären och sa att jag behövde allt man behöver för att åka längdskidor, det tog 2 timmar av ett otroligt utprovande av skidor, herregud jag trodde man bara valde ett par utifrån längd, vikt och vana. Det var grymt mer komplicerat än så.
Sen klev jag vidare till klädavdelningen och sa "jag behöver allt" så det blev underställ, lager 2 och lager 3 och...ja ni fattar. Så lite valla, skidfodral och vips, nu kan jag åka skidor.

Eller nej det var just det, krävs en viss teknik också.
Förra helgen var det isigt och halt, tog 100 meter så vurpade jag på plan mark och slog i svanskotan....men jag kämpade på och det blev 5 km och det var så himla härligt.
Sen att jag knappt kunnat gå på hela veckan pga träningsvärk gör inget alls.

Men idag var det nysnö och jag hade helt fel valla och fick liksom staka i nerförsbackarna, jag hade fel valla på bilen också och halkade ner i ett dike på parkeringen. Men fick då uppleva den där lyckokänslan när folk bara är så underbart gulligt hjälpsamma så det gjorde faktiskt ingenting.

Åh vad jag längtar ut igen.

Inga kommentarer: