fredag 19 mars 2010

Man tror man gått i mål men nån flyttade plötsligt målsnöret

Har ägnat ca två månader åt att förbereda huset för försäljning.

Nu pratar vi inte lite styling med några nya gardiner och lite blommor.

Nej jag har bytt lite golv, målat lite här och där, ordnat magneter för dörrstängning, köpt en ny spis (begagnad på Blocket men mkt nyare än den gamla s a s) och mycket mer.

Sen avslutade jag alltihop med att just styla, med lampor, sängöverkast, nya kuddar, ljuslyktor, nån liten tavla och så dessa B L O M M O R, och så gick jag runt och tyckte faktiskt att det var väldigt fint här hemma.

Först kom fotografen och han var så snäll, berömde mig och sa att det var så fint, att allt var så ljust och vackert och bilderna skulle bli kanon.

Jag mådde lite bra där en stund.

Och det var väl bra för sen kom den fasansfulla besiktningsmannen och sen gick allt åt helvete.

Lite röta här och lite mögel där och plötsligt tyckte jag att alla dj-a ljus och blommor stod där och pekade finger åt mig.

Deppade en timme eller två men sen tog jag mig samman och ringde lite folk, pratade mest av mig faktiskt och efter det kände jag att ok, det blev inte som jag tänkt men allt kan alltid vara värre och det här är bara lite dj-a mögel, går att åtgärda.

Så på måndag tar jag nya tag, jag gick inte i mål men jag kom inte sist heller, loppet pågår fortfarande men det blev lite längre bara.

Det går det med.

Inga kommentarer: