söndag 12 april 2015

Saknar verkligen det gamla blogglivet

Mest av allt saknar jag alla gamla bloggare som skrev med eftertänksamhet och allvar blandat med skratt,
Det känns lite som att de som finns kvar är de som kommersialiserade sig på olika sätt.
Av de kanske 15 bloggar jag en gång i tiden följde, levde med, kommenterade hos och hade ett otroligt stort utbyte av finns ca 5-7 st kvar (beror på hur man räknar, ska den som uppdaterar en gång per år räknas ?)  och av dem så har några förvandlats till något jag numera behöver en skämskudde nära tillhands för att orka läsa (titta på).
Det är bara trams och trams och trams.
Ja jag vet, ta bort dem då, borde göra det men min lilla blogglista är så tunn så tunn.
En av få bloggar på min lista som fortfarande både är seriös och uppdaterar ofta är Epinone, all heder till din oerhört seriösa och underhållande blogg !!
Men jag saknar er andra så mycket.

2 kommentarer:

Rutan sa...

Jag saknar också den där tiden (alla åren). Det spårade ur för mig när jag skaffade iPad, med skrivandet. Kan sitta eller ligga bekvämt och läsa, men för att skriva behöver jag ett riktigt tangentbord eftersom jag skriver lika fort som jag tänker. Men jag tänker ofta ut långa blogginlägg som det sen aldrig blir att jag skriver ned. Får nog skärpa mig. Jag har ju själv nöje av att gå tillbaka och läsa.

TrickyTricky sa...

Åh Rutan, du tillhör definitivt en av dem jag saknar. Jag skriver numera endast på min ipad och med lite träning går det nästsn lika snabbt som förr. För oss (som jag tror även du) som lärt oss skriva maskin med rätt fingersättning så kan det aldrig bli samma sak men ändå ok.