söndag 6 september 2009

Jämställdhet på dejt

Har varit på två lite halvlyxiga dejter på senaste tid.

Middag på finfin restaurang med två sinsemellan väldigt olika män.

Och båda har lyckats betala notan genom att diskret bara räcka över kreditkortet till servitören när denne gick förbi.
Mina halvdana protester skvalpade runt en kort stund, sen la jag ner och sa något käckt i stil med "jaha då får jag bjuda nästa gång då..."

Men hur gör man ?

Ska man insistera på att dela notan när den andre har föreslagit restaurang ?

Jag har råd att betala för mig själv men tänk om det nu inte var så, om det faktiskt var ekonomi som låg bakom mitt förslag om att ses för ett glas vin och de svarar att vi kan väl äta något.

Ähh jag vet inte, jag vet bara att dessa två herrar i allra högsta grad hade råd att bjuda.

Och det blev bara middag...och sen en kram, "tack och hejdå, det var trevligt..."

Men jämställd kände jag mig ju inte.

Inga kommentarer: