söndag 21 oktober 2007

Ensam mamma söker

Men gud så jag gillar det här programmet.

Sitter här med en tår i ögat, det är så rörande ju.

Tänker på vad det hade betytt för mig om det här programmet hade sänts för låt säga 13 år sen, då när jag själv just hade blivit en ensam mamma.

Då när jag var helt övertygad om att livet liksom var slut, nej inte livet i sig men utsikterna att någon skulle vilja ha mig igen, en man alltså, det kändes nära nog omöjligt.

En dum korkad dj-a jobbarkompis sa nåt i stil med "ja det kan ju inte vara så lätt att träffa någon när man r e d a n har två barn...." som om det var nåt slags ballast man släpade på.

Tänk om jag hade fått titta på det här programmet då !!
Tänk om jag hade fått se alla dessa killar som helt seriöst var intresserade av en ensamstående mamma med både 3 och 4 barn.

Ja jag gillar det här !!

Det är charmigt och gulligt men framförallt skickar det viktiga signaler.

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag var nyskild med tre små barn uppelvde jag aldrig att dom skulle utgöra något hinder för killar... däremot visade det sig snabbt att de inte hade en aning om vad de gav sig in i...

Nu däremot. Nu har jag två tonåringar. Och en snart tonåring. Och nu jävlar är det svårt. Att dejta. Att hitta nån som inte blir tokrädd, för hela mitt liv...