onsdag 1 augusti 2007

Mamma igen

Hon bara glider in....och kastar sarkasmer och skit omkring sig.

På mindre än 5 minuter har hon förstört hela min dag.

För en stund sen satt jag här ganska glad och nöjd, otroligt trött men ändå helt ok.

DÅ !!

Trampar hon rakt in i mitt vardagsrum, "klamp klamp klamp", "kan man få nåt kaffe ?", när jag inte reser mig på en gång kommer en sur kommentar "jaha ska man göra kaffe själv eller ? "
Då svarar jag att ja det får man nog göra för jag är jättetrött och har ont i ryggen.
"Nej men jag kan dricka kaffe hemma" med skitsur röst.

Åhh så skönt tänker jag, att hon åker hem igen alltså, men nej efter några minuter stormar hon förbi igen och frågar om jag också vill ha kaffe.

Hon har ingen som helst känsla för andra människors gränser.

Jag lovar, jag HAR påpekat för henne hundratals gånger med mycket hög röst "DET VÄRSTA JAG VET ÄR ATT FÅ OVÄNTAT BESÖK" .

Jag tycker helt enkelt inte om det eftersom jag ytterst sällan (aldrig) upplever det som om jag inte har något speciellt för mig, jag gör alltid nånting och ogillar att bli avbruten.

Men hon vägrar att förstå det, hon kommer hit och bara kräver att få prata om sig och sitt.

Eftersom hon har en stor högtidsdag i helgen och jag inte vill ta några risker så bet jag ihop, fick ont i magen, ryggen, huvudet, ja tamejfan i hela kroppen på en gång.

2 kommentarer:

deeped sa...

Fy fan. Jag fick ont i magen av att läsa det där. Precis så var (antagligen är fortfarande - jag vet inte eftersom jag inte träffat henne på fyra år) min morsa...

TrickyTricky sa...

Det är svårt och det tar så mycket energi att försöka förstå hur en mamma kan vara så mot sitt barn och sorgligt nog numera även mot sina barnbarn.