tisdag 28 juli 2015

Lockigt hår

har jag av naturen, har aldrig gillat det, bara varit i vägen mest.
I alla år har jag på olika sätt gjort våld på det självlockiga med olika redskap,
Min favoritfrisyr de senaste tio åren har varit att platta ut allt det där tjocka självlockiga håret.
Jamen gissa hur mkt tid det tar....
Och hur helt omöjlig den frisyren är när det är varmt.
Jag fönar, blir svettig, håret krusar sig....suck.
Och så en kväll låter jag håret självtorka, nyaste kärleken bara stirrar och säger att jag är finare än någonsin.
Han säger om och om igen att jag är absolut finast med det där lockiga håret.
Så på vår semester låter jag det vara så och det är ju helt sjukt bekvämt, inget fix alls. Tvätta...check.
Och idag åkte jag runt på stan i min nya helt ofixade frisyr och blev fan helt golvad av alla män som flirtade med mig.
Känns faktiskt aningen tokigt allt detta.

Inga kommentarer: