måndag 15 juni 2015

Vi kanske ska ta en paus

säger kärleken apropå att han nu tänker ägna de närmaste månaderna åt att finnas vid sin cancersjuka fd sambos sida när hon ska genomgå behandling.
Och jag förvånas över hur saklig och tydlig jag kan vara.
Aldrig i livet säger jag.
En paus då är det slut, jag tänker inte sätta mig i något väntrum säger jag.
Han försöker förklara hur han tänker, att det är en tillfällig lösning för att jag ska känna mig friare att göra det jag vill och inte sätta mitt liv på hold för att han ska tillbringa större delen av sommaren på ett sjukhus.
Jaha säger jag, vilka regler har du tänkt ska gälla då ?
Han tittar bara helt oförstående på mig.
Om du inte tänker träffa mig på flera månader så kommer jag att träffa andra, jag kan inte leva utan fysisk närhet. Jo jag kan men jag vill inte. Så enkelt är det.
Jag kan men vill inte.
Efter några timmars prat ändrar han sig och säger att han inte heller kan vara ifrån mig någon längre tid.
Dumt förslag bara.
Djävligt dumt.



Inga kommentarer: