fredag 19 november 2010

Min dotter är allt det jag aldrig blev

Och jag är så innerligt stolt över henne.

Hon kom hem efter en vecka i mörkaste Småland där hon varit på kurs med nya jobbet en vecka och hade bestämt sig.

"du vet mamma, nu har jag haft mycket tid att tänka och nu har jag bestämt mig för att söka till Lund ÄVEN om xxx inte gör det"

Hon och pojkvännen har pratat mycket om var de ska plugga, ATT de ska plugga är liksom ingen tvekan eftersom båda gick ut med högsta betyg och kan välja precis vad de vill.
Hon vill till Lund och han vill stanna i Uppsala och jag har varit rädd att hon skulle vara den typiska flickvännen som anpassar sig men jag borde vetat bättre.

Hon gör som hon vill och hoppas att han följer efter men gör han inte det så går det bra ändå.

Så otroligt stolt över dig gumman !!

Det blir Skåne för mig i framtiden hur det än blir och det gillar jag verkligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Girl-power.. Härligt..

//Ms Singel

Saga sa...

Härligt! Är säker på att du är en fantastisk mamma.
KRAM

Annaa M sa...

Bra att hon väljer efter eget huvud! Sen kan man ju inte ens vara tvärsäker på att komma in på det man vill ens om man har MVG i allt i studentbetyget. De där meritvärdespoängen tycks ju bara ha höjt ribban extra på de mest åtråvärda utbildningarna. Sorgligt för dem som har kämpat sig till 22 poäng och sen ändå inte har tur med lotten till t ex en eferlängtad läkarutbildning. Hoppas det går jättebra för henne!

Mina barn var ju mer "normala" i sina studentbetyg, men två av dem kom i alla fall in på det de ville. Eller för den ena; det hon bestämde sig för att hon ville. För den tredje är det bara inträdesprover som räknas och hon kämpar.

TrickyTricky sa...

Ms Singel; javisst är det girlpower !
Lucky; tack det var gulligt sagt, oftast känner jag mig inte så fantastisk alls, kanske därför jag har behov av att fånga de här tillfällena.
Anna; Tack. Ja jag vet att det kan vara hopplöst trots höga betyg men hon ska tack och lov varken bli läkare eller veterinär så jag tror det ska gå bra.